FANDOM

Wiki.png

Tämä Wikian Fanon Wikin sivu ei ole enää käytössä. Oikea artikkelin voit lukea painamalla tätä linkkiä.

This page is no longer in use in Wikia's Fanon Wiki. You can read the article pressing this link.

Twïtzënít olivat ritarikunta joka erosi Jedeistä vuonna 87 BBY. Ritarikuntaa johti Suurkeisari. Twïtzënít käyttivät sekä voiman pimeää puolta että valoisaa ja olivat näin todella voimakkaita. Ritarikuntaan kuului suurimmillaan 29 jäsentä. Vuonna 79 BBY ritarikuntaa kohtasi suuri tuho kun jedit tappoivat 19:sta jäsentä Suuressa Twïtzënísodassa. Sen seurauksena SnakeQ ja Dooku erosi ritarikunnasta. Odsidanin hallinto aikana ritarikunta oli horroksessa. Kun vuonna 65 BBY SnakeQ liittyi uudelleen ritarikuntaan alkoi uusi kultaaika. Twïtzëneillä oli myös erikoisvoima: Kuolemankäsi jota pystyi vain he käyttämään.

HistoriaMuokkaa

PerustaminenMuokkaa

Twïtzënít erosivat jedeistä koska he halusivat olla voimakkaampia mutta eivät yhtä pahoja kuin sithit. Piru erosi 15:sta muun kanssa jedeistä vuonna 87 BBY. Twïtzënít vetäytyivät Naboon soihin harjoittelemaan. Tänä aikana Twïtzënít olivat hyvin läheisessä suhteessa Jedeihin ja he tekivät paljon yhteistyötä keskenään.

Nousu ja vetäytyminenMuokkaa

SnakeQ ei kestänyt enää horrosta ja haastoi Pirun taisteluun jonka hän voitti vuonna 80 BBY. Tämän jälkeen Twïtzënít nousivat ja alkoivat levittää tuhojaan. Twïtzënít ryöstivät erityisesti rikkaita planeettoja. Jedit kuitenkin puuttuivat asiaan ja näin syttyi Suuri Twïtzënísota. Sodan seurauksena Twïtzënít pakenivat ja SnakeQ ja Dooku erosivat.

Odsidanin hallintoaikaMuokkaa

SnakeQn erottua ritarikunnasta Odsidan julistautui Suurkeisariksi. Kalern vastusti julistautumista mutta hyväksyi lopulta Odsidin [[|Suurkeisari|Suurkeisariksi]]. Odsidin hallintokauden aikana oli monia sisäisiä riitoja ja vuonna 68 BBY eräs tuntematon jedi haastoi Odsidanin mutta tuli itse päihitetyksi. Taistelu aiheutti paljon närää ritarikunnassa ja aiheutti lisää epäluottamista. Ja vuonna 66 BBY Twïtzënít olivat tuhoutua kiistoihin ja epävarmuuteen. Vuonna 65 BBY - 64 BBY yrittävät useat tappaa Odsidanin mutta jokainen epäonnistui. Vuoden 64 BBY lopussa kuitenkin SnakeQ Päihitti Odsidanin kiivaassa taistelussa Naboossa jossa kuoli paljon siviilejä.

Uusi kulta-aikaMuokkaa

Kukaan ei uskaltanut vastustaa SnakeQn nousua Suurkeisariksi sen jälkeen kun hän oli tappanut lähes 30 jediä vuosien 73 BBY - 65 BBY aikana. Vuonna 64 BBY valoi Twïtzëneihin uskoa tulevaisuudesta ja kohensi sisäistä luottamusta. Samana vuonna SnakeQ perusti ritarikunnalle oman laivaston ja tukikohdakseen hän valitsi Hothin ja recrytoi sinne ihmisiä. Vuonna 60 BBY hän alkoi ryöstellä ja ujuttautua eri planeetoille. Hän sai esim. Poluksen, Sullustin ja Atzerrin täysin hänen valtaansa ja ohjasi lukemattomien muiden planeettojen kulkua kuten Naboon. Laivastoon kuului suurimmillaan 35 Taistelualusta, 5 tuhoajaa ja lukemattomia hävittäjiä ja rahtialuksia.

Romahdus ja VainotMuokkaa

HorroskausiMuokkaa

SuurkeisaritMuokkaa

JäsenetMuokkaa

(Kun ritarikunta oli suurimmillaan)

  1. SnakeQ
  2. Odsidan
  3. Kalern
  4. Juh'út
  5. Dooku
  • 6-29 tuntemattomia

MyöhemminMuokkaa

  1. TommyBock

AikaisemminMuokkaa

  1. Piru

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki