FANDOM

Wiki

Tämä Wikian Fanon Wikin sivu ei ole enää käytössä. Oikea artikkelin voit lukea painamalla tätä linkkiä.

This page is no longer in use in Wikia's Fanon Wiki. You can read the article pressing this link.

Pimeäsota käytiin 135-141 ABY Doomin imperiumin ja Uuden tasavallan välillä.Silloin sithien mustalordi kumosi kahdenlain ja perustettiin ensimmäinen sithneuvosto.

Doomin aloite Muokkaa

135 ABY Doomin 1 000 000 droidin armeija valtasi Coruscantin ja sen lähettyvillä olevi planeettoja.Doom ja armeija tuhosivat suuren osan jedeistä mutta noin 150 jediä pääsivät pakenemaan.Doom otti itselleen kaksi oppilasta.Jo varttuneina jedeinä he osasivat taistella ja niimpä Doom antoi heille tehtäväksi koota 12 sithiä neuvostoksi joka hävittäisi jedit.Samoihin aikoihin Ztuulit riintautuivat tasavallan kanssa ja liittoutuivat Imperiumin kanssa.

Coruscantin taistelu Muokkaa

Vähän jälkeenpäin jedit muodostivat iskujoukon jonka oli tarkoitus ottaa Coruscanti haltuunsa.Siihen kuului lähes 100 jediä,500000 klooni sotilasta ja 10 tähtialusta.RYhmä nimettiin Kuoleman koplaksi.Se hyökkäsi miehitettyyn Corusvantiin neljältä eri suunnalta.Jedeistä kaikki pääsivät maahan mutta klooneista puolet kaatui avaruus taistelussa.Coruscantin joka kolkassa käytiin sotaa,kadut kimpoilivat lasersäteitä.Jedit suuntasivat kohti jeditemppeliä.Matkalla kuoli 28 jediä.Kun jedit lopulta pääsivät keisarin luo oli heitä enää 12.Keisari kukisti välittömästi kuusi heistä ja siirtyi sen jäleen valomiekka taisteluun.Hän surmasi 4 jediä ja taisteli kahta viimeistä vastaan kauan.Doom jäi äkkiä alakynteen kokemukse puutteessa.Ja taistelu eteni ulos lastaus laiturille.Toinen jedeistä Sharo Dupekcsivalsi Doomin valomiekan rikki ja Doom joutui käyttämään Voimaa.Doom sai toisen jedin tapettua mutta toinen kesti vielä salamoita.Pian Tasavallan tykistö ampui lastaussillan hajalle ja molemmat tippuivat alas.Jedi kuoli mutta keisari pelastettiin.Doom kärsi vakavn tappion menettäessään planeetat jotka oli vallannut.Droidi armeijasta ei jäänyt juuri mitään jäljelle.Doom ja hänen joukkonsa vetääntyi kaukaiseen aurinkokuntaan.

Galaxy Muokkaa

Doom halusi seurata entisten keisarien esimerkkiä ja rakentaa tuho aseen.Tämä ase kuitenkin oli paljon mahtavampi kuin entiset.Doom oli jo 5 vuoden ajan rakentanut Galaxya neljästä avaruusasemasta kootun verkoston jonka sisällä oli planeettoja.

Sith neuvoston kaato Muokkaa

136-140 ABY Imperiumi taisteli tasavaltaa vastaan.Se oli myös kaksi vuotta vallassa mutta kaatui omiin riitoihinsa.Vaikka Imperiumi siirtyikin klooneihin ei se silti ollut kovinkaan voimakas.140 ABY Doom tappoi sithi neuvoston ja otti yhden oppipojan.Hän siirsi erään planeetan pois Galaxystä koska se oli vaurioitunut sodassa.Kun planeetta siirrettiin tuli verkkoon häiriö ja Galaxy tuohoitui näin kaikki imperiumin tekniikka sammui ja Doomin luultiin kuolleen.

Siirretty planeetta Muokkaa

Siirretty planeetta oli Gmioka niminen jolla sijaitsi sithtemppeli.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki