FANDOM

Wiki.png

Tämä Wikian Fanon Wikin sivu ei ole enää käytössä. Oikea artikkelin voit lukea painamalla tätä linkkiä.

This page is no longer in use in Wikia's Fanon Wiki. You can read the article pressing this link.

Malastaren evakuointi
MalastarenEvakuointi.jpg
Sota:

Yksinäinen konflikti

Päivämäärä:

11 BBY

Paikka:

Malastare ja sen avaruus

Lopputulos:

Kuolemanvahdin taktinen voitto

Osanottajat

Onith-lentue ja sen liittolaiset

Kuolemanvahti

Komentajat
Joukot
Menetykset
  [Lähde]
"Alukset valmiiksi, herrat. Onith-lentueen tuhonpäivä on nyt."
Trench Allusis, Kuolemanvahdin laivastoamiraali[lähde]

Malastaren evakuointi oli taistelu joka käytiin Onith-lentueen joukkojen ja Kuolemanvahdin välillä noin vuonna 11 BBY. Onith-lentue oli seitsemän vuotta aiemmin voittanut Kuolemanvahdin avaruustaistelussa Malastaren yllä. Kuolemanvahti keräsi suuren invaasiojoukon ja yllätti täysin Onith-lentueen vartiossa olevan laivaston. Tähtituhoojat lähettivät matkaan satoja tähtihävittäjiä ja pommittajia, jotka tuhosivat ison osan Malastaren pinnasta. Onith-lentueen tukikohta evakuoitiin, mutta suuri osa pakoaluksista tuhoutuivat ohittaessaan Kuolemanvahdin saarron. Tuhanset sotilaat taistelivat toisiaan vastaan Malastaren tukikohdan länispuolella suuressa laaksossa, missä Onith-lentueen tuhannen sotilaan joukko tuhottiin täysin.

Myös Kuolemanvahti kärsi suuria menetyksiä. Onith-lentueen taktisesti sijoitetut ilmatorjuntaturbolaser ampuivat alas satoja pommittajia, jotka syöksyivät keskelle taistelua, tappaen molemman puolen sotureita. Onith-lentue onnistui tuhoamaan monta salaista tiedostoa ennen tukikohtansa jättämistä, mutta suurin osa lentueen muista tukikohdista jäi Kuolemanvahdin käsiin. Onith-lentue perääntyi ulkokehän alueille ja Kuolemanvahti jatkoi valloitustaan Malastaren sektorissa. Onith-lentueen rivissä taistelua pidettiin suurena häviöna, mutta Kuolemanvahti taas puhui voitosta, vaikka molempien puolien menetykset olivat valtavat.

EsiintymisetMuokkaa

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki