FANDOM

Wiki

Tämä Wikian Fanon Wikin sivu ei ole enää käytössä. Oikea artikkelin voit lukea painamalla tätä linkkiä.

This page is no longer in use in Wikia's Fanon Wiki. You can read the article pressing this link.

Jedidoidi on Ultimate SW:ssä esiintyvä droidi.

Jedidroidi Muokkaa

Jedidroidi on valomiekkaa käyttävä droidi.Se kehitettiin Darth Akharin hallintokauden aikaan koska sitheiksi koulutettavia oli hyvin vähän.Jedi sana ei viittaa siihen että se olisi ollut jedien droidi vaan se oli vain parempi sana kuvaamaan sitä.Jedidroidi lyhennettiin yleensä JD ja perään sen numero.Esim. JD-968.Jotkin Jd:t olivat niin edistyneitä että niille saattoi kehittyä tunteet ja äly.Yksi tunnetuimmista tälläisistä Jd:eistä oli Jd-783 joka myöhemmin asetti nimekseen Jora Landu.Jd saattoi käyttää myös erilaisia aseita jotka oli muokattu valosapelin pohjalta.

Tekniikka Muokkaa

Kaikkein varhaisimmissa Jd:eissä käytettiin tekniikkaa joka oli ohjelmoitu tappamaan.Uusimmissa taas sellaista joka ymmärtää asiat kuin ihminen.Jokunen jd on päässyt myös politiikkaan mukaan.Yksi tälläisistä oli JD-961 josta tehtiin tatoiinen senaattori.Jd:eiden tekniikka lajitellaan kuuteen osaan: 1.Tuhoaja 2.Edistyneempi tuhoaja 3.Taktikko. 4.Sotilas 5.Ihminen 6.jedi.Jd:eiden tekniikkaan sisältyivät myös jäljitelmä aivoista ja kuulosta.

Suuret sodat Muokkaa

Jd:eet osallistuivat suuriin sotiin yleensä kapteeneina ja ylempinä arvoasteikossa,ne eivät koskaan taistelleet niinkuin droidit yleensä vaan niinkuin jedit tai sithit.Kaikkein korkein suureen sotaan osallistunut Jd:ee on varmaankin JD-403 joka oli ylieversti kapinallisten aikaan.

Aseet Muokkaa

Jd:eet käyttivät monia valosapeli pohjaisia aseita.Yleisin oli valosapeli.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki